" My Story , My Life , My pain , My Love , Myself "

HomeProfileFriendsStuffsBlank















안녕

20-ich girl fleeing in the field of English Literature with a passion in business and trying to be the future Malaysian Ambassador. Business : BIUBIU.CLO / Email : wawa.adzuar@gmai.com

저에게 연락

FACEBOOK TWITTER ASK.FM BLOGSKIN INSTAGRAM FOLLOW

잡담

Exchange Link open
Accept "Follow You, Follow back"
Harsh Words Are not Allowed

위해 보관



사회적인



CREDIT

© 2013 - Skins by IKA. thanks to Adila, Mayra, hanie & fiqa for the other codes and stuff. do tell me if im not credit yours. dont remove the credits. *peace*
4 Dont's Dalam Percintaan
written by ika at Monday 17 December 2012 & got 0 Comments

Walk The Talk : 
Result PMR rabu ni? OMG .. takot nye, btw, saya tak ambk pmr thun ni, saya dah ambik tahun lepas.. haha .. Just want to say, GOOD LUCK for those who going to take the result. Tabah dgn apa sja yg anda dpt .. xD

4 Don't Dalam Percintaan

Cinta ? indah bukan ? Bila hawa bercinta dengan adam , hati bertemu hati, jiwa bertemu jiwa , mata bertentang mata . Jiwang nye , Btw, dalam percintaan , kita perlu cuba pertahankannya, supaya kekal.. tapi masalah nye, kebanyakkan cinta tak kekal sebab apa? Jadi, post ni akan menjelaskan apa yg tak patut kita lakukan bila bercinta.


  • Curang
Faktor paling utama dalam percintaan yang tergendala sekerat jalan. Siapa yang nak bercinta dengan orang yang terang-terang akan curang/bercinta dengan yang lain dalam masa yang sama kita jalin hubungan dengan dia. Kalau nak cinta yang sejati dan kekal lama , tolong hargai si dia, dan jangan pernah curang !

"Hak cinta , Hak Kami , Hak Curang , Hak Kami , Apa ? Hak Curang , Hak Kau , Memang kena terajang"


  • Kata Lepas
Ouuchhhh ... Sakitkan , pedas kata kata yang dia tuju kat kita. Sedangkan dia kekasih hati kita. Kalau orang lain memang lama kena kan? kena apa, faham faham je lah. Kata lepas atau dengan maksud yang lebih sopan terus terang adalah bagus untuk kita, sebab kita dapat membaiki kelemahan diri tetapi kalau cakap dengan kata kata yang menyakitkan hati, macam dengki, Perlu ke? Boleh berterus terang atau beri pendapat, tapi tolong, ayat berlapik sikit .

  • Lakukan apa dia tak suka
Situasi ni memang sakit hati. kita suruh dia jangan buat ini, jangan buat itu, macam-macam kita minta tapi bila dia minta kita jangan buat itu ini, kita buat tak tahu. Jangan sampai macam tu, kalau perangai cam ni, baik tak payah bercinta. Jangan sampai kita jadi "QUEEN CONTROL"Jangan lakukan apa dia tak suka, Sama sama ikut kehendak masing masing, mesti kekal lama & kurang pergaduhan.

  • Bandingkan dengan EX
"Ex yang dulu lagi best ..... " Hah? Ada ke cerita pasal ni  kat kekasih kita yang sekrang bercinta dengan kita? Lagi lagi kita bandingkan dia dengan ex kita yang dulu , dia akan terasa macam diri dia tak dihargai dan dia akan anggap yang kita still sayang ex kita yang dulu. Jangan sesekali bandingkan dia dengan ex. Ex sudah lepas jadi biar ia berlalu dan fokus pada yang satu.

So ? sudah salin tips ni? Harap-harap hubungan korang semua kekal ! 

NOTA KAKI : Sayang kekasih awak ? Kalau sayang buat cara sayang . xD

Post a Comment

Komen here :